Yeni İşyeri Açanlar Mağaza Dekorasyonu Yaparken Nelere Dikkat Etmelidir?
Bir mağazaya girdiğinizde veya bir mağazanın önünden geçerken, ilk izlenim mağazanın dekorasyonuna bağlıdır. Mağazanın dekorasyonu pazarlama stratejilerinden biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Dolayısıyla mağazayı dekore etmek de perakendeciliğin kalbinde yer alan önemli konulardan biridir. Örneğin, son zamanlarda başlatılan yavaş moda akımı gibi moda akımlarıyla daha bilinçli tüketim yapan müşteriler için, mağaza dekorasyonu bu anlamda dikkat edilmesi gereken hususların başında gelmelidir. Bu tür mağazalarda, sadece standart ve sabit düzenleme değil, aynı zamanda tatiller, mevsimsel geçişler ve özel günler için de mağaza dekorasyonlarının ilgi çekecek biçimde yeniden tasarlanması gerekiyor. Yeni bir işyeri açarken dikkat etmeniz gereken noktaları gelin birlikte inceleyelim!
Mağaza Dekorasyonu Yaparken Dikkat Edilmesi Gerekenler
- Mağaza dekorasyonuna başlamadan önce, kağıt üzerinde bütün fikirlerinizin belirlenmiş olması önem taşıyor. Mağazanın markalaşasına ve görsel olarak müşteri çekmesine yarayacak düzenlemelerin stratejik bir şekilde belirlenip hesaplamaların yapılması gerekiyor.
- Bunun için de mağazanızı kiraladıktan sonraki ilk adım mağaza düzeninizi belirlemek olmalıdır. Bunun için bir iç mimardan yardım alabileceğiniz gibi, müşteri deneyimini etkilemek için alanın stratejik kullanımını öğrenebileceğiniz çeşitli eğitim kitapları ve internet kaynakları bulunmaktadır. Bu önemli bir adım olarak görülmelidir çünkü müşterilerin ürünler ile nasıl etkileşime girdikleri satın alma davranışlarını etkilemektedir. İster küçük bir butik olun ister perakende mağazası veya market olun, mağaza tasarımı satışlara direkt etki eden bir husustur.
- Müşteri akışının nasıl olabileceği önceden gözden geçirilmelidir. Bu ise mağazanın girişinin nerede olduğu ve raf sistemlerinin nasıl düzenlendiği ile alakalıdır. İlk açılıştan sonra müşterilerin mağazanızda gezinme şekli ve davranışlarını analiz ederek gerekli düzenlemeleri buna göre yapabilirsiniz. Alışveriş yönü teorisi tartışmalarına göz atabilir, benzer bir mağaza deneyimini kendiniz deneyerek gerekli düzenlemeleri kendi mağazanızda uygulayabilirsiniz.
- Müşterilerin mağaza içindeki deneyimini olumlu yönde etkilemek ve mağaza değeri yaratmak, mağaza dekorasyonunun ve mağaza tasarımının birincil hedefidir. Bu nedenle doğru mağaza ve raf yerleşimi satışlarınızı da doğrudan etkileyecektir. Örneğin mağazada daha fazla seçenekte ürünün bulunması satışları arttırırken, marka algısında olumsuz bir etkiye neden olmaktadır. Mağazanızı butik veya üst segmentte bir yerde konumlamayı düşünüyorsanız, bu hususu göz önünde bulundurmanız gerekiyor.
- Mağaza içerisinde müşterilere kişisel alan yaratacak şekilde boşluk bırakmanız önemlidir. Yürümekte zorlanılan ve kişisel alan algısı bulunulmayan mağazalarda kalış süresinin kısalığına dikkat çekilmiştir. Bu durum, özellikle yoğun zamanlarda müşterilerin mağazanızı ziyaret etmeyi düşünmemeleri gibi bir çıktıya neden dahi olabilir.
- Mağaza vitrinlerinizi düzenli olarak yenileyin. Bu mağazanıza olan ilgiyi canlı tutacak, müşteriler değişikliği görmek için mağazanıza uğrayacaklardır.
- Son olarak iç dizaynda birden fazla duyuya hitap edecek düzenlemeler yapılması gerektiği tavsiye ediliyor. Gözü yormayacak ve ürünlerinizi basılamayacak renkte rafların, mobilyaların ve düzenlerin tercih edilmesi gerekiyor. Yaratmak istediğiniz atmosfere göre müzik listesi oluşturmanız, kokuyu da pazarlama planınıza dahil etmeniz gerekiyor.
Mağaza Dekorasyonu Neden Önemlidir?
Yukarıdaki adımları okuduktan sonra kendinize sorduğunuz veya aklınızdan geçen soru şu olabilir: Bu kadar teferruata gerek var mı? Eğer küçük bir butik sahibiyseniz veya küçük bir dükkanda belirli ürünler satıyorsanız belki bu adımların hepsini uygulamak zorunda değilsiniz. Ancak mağazanızın değer yaratmasını, markalaşmasını ve ileride açacağınız mağazaların ilk adımı olacağını düşlüyorsanız bütün bu adımların belirli bir matematiğe göre hesaplandığını göz önünde bulundurarak karar vermenizi öneriyoruz. Davetkar unsurlarla donatılmış, müşterilerin tercihlerine uygun dizayn edilmiş ve doğru bir şekilde sergilenen ürünlerin bulunduğu mağazalar, her zaman için rakiplerinden bir adım önde olmayı başarıyor.